Блог

kak-organizovat-rabotu-doma

Робота під час карантину

На українському ринку частина компаній, що працюють віддалено, поки що незначна. Але вже є чітка тенденція інтересу до віддаленої роботи, наприклад, кілька днів на місяць або тиждень, з боку співробітників. Відповідно для частини компаній, особливо в сфері IT, технічна можливість організації роботу співробітників з дому добре відома. Введення карантину в Україні, в буквальному сенсі, змусило компанії, в тому числі без такого досвіду, перейти на віддалену роботу для всіх співробітників без права вибору. Це спричинило за собою безліч складнощів, серед яких – як організувати роботу вдома без істотного зниження якості роботи і продуктивності.

Перехід на дистанційний формат роботи

Сьогодні існує безліч інструментів для віддаленої роботи, контролю за виконанням завдань, комунікації і т.д., тому з технічної точки зору заміна офісного робочого простору на дистанційний «офіс» не викликає особливих складнощів. Це на практиці показали багато компаній, які зуміли буквально за лічені дні перебудуватися. Куди складнішою є адаптація кожного окремого співробітника. Для людини, яка звикла працювати в офісі та кожен день спілкуватися з колегами, перейти на домашній формат нелегко.

ефективний тайм менеджмент

Агентство рекрутингу AboutHR працює в режимі віртуального офісу протягом майже 8 років, а в колективі є працівники з Києва, Харкова, Львова та інших міст. За цей період було випробувано багато технік на практиці, сформовані принципи ефективного тайм-менеджменту. Пропонуємо ознайомитися з деякими рекомендаціями, які дозволять навчитися працювати з дому.

Практичні поради, як організувати роботу вдома

Встановіть чіткі робочі години – про них повинні знати, не тільки колеги і керівники, а й всі люди, що проживають в будинку або квартирі. Робоча рутина повинна продовжувати бути робочою, постарайтеся відділитися від побуту. Всі особисті завдання необхідно перенести на неробочий час. Встановіть для себе не тільки робочий час, а й сплануйте перерви. Ефективний тайм менеджмент передбачає врахування, як поточних завдань, так і непередбачених. Найоптимальнішим вважається розподіл часу 60 на 40%. Також не варто забувати про необхідність періодично здійснювати телефонні та відеодзвінки, на організацію яких також потрібен час. Для обліку часу можна використовувати спеціальні додаток з трекінгом, з їх допомогою можна визначити, скільки годин йде на роботу, скільки на соцмережі і т.д.

як організувати себеОрганізуйте робоче місце – змусити себе працювати вдома складно, тому важливо зберегти всі робочі ритуали, такі як ранкова кава, а також створити обстановку, що сприяє ефективній діяльності. Виділіть в квартирі або будинку місце з хорошим освітленням, зручним столом і кріслом. Не рекомендується починати робочий день на кухні або ліжку – це розслабляє, в результаті чого ви не встигатиме виконувати всі поставлені завдання.

Не менш корисними в тайм менеджменті є наступні лайфхаки:

  • Робочий час має передбачати виконання робочих завдань, а домашній – побутових і особистих. Якщо виконувати роботу по завершенню робочого дня, то ця грань поступово розмиється.
  • Методики тайм менеджменту, як організувати роботу вдома, рекомендують концентруватися на одному завданні. Спроби виконувати кілька завдань одночасно, можуть привести до розпорошення уваги і відсутності результатів. Розподіліть завдання по пріоритетності, що дозволить визначитися із завданнями, які потрібно виконати на початку робочого дня, а які перенести на більш пізній час.
  • Не читайте новини про коронавірус в робочий час – це дозволить уникнути стресу. У перервах краще приділяти увагу фізичній активності, яка корисна, як тілу, так і мозку. Йога, звичайна розминка – виберіть вправи до душі і займайтеся ними у вільний час. Для контролю можна скористатися спеціальними мобільними додатками.

Одним з плюсів карантину можна назвати можливість апробації віддаленої роботи і переведення частини або всіх співробітників на такий формат роботи в майбутньому. Отримані за період самоізоляції навички, як організувати себе, дозволять підтягти самодисципліну, а також навчитися ще більш раціонально використовувати робочий час.