Блог

#ABOUTHRADVICE

Актуальні тренди в маркетингу, які варто почати впроваджувати вже сьогодні

Для всіх маркетологів, або ж тих, хто цікавиться даною сферою, буде дуже корисним огляд останніх трендів у маркетингу. Що ж нового трапилось за 2018? 

На чому заощаджують українці?

За даними Nielsen, міжнародного маркетингового агентства, протягом 1 кварталу 2018 в Європі був найнижчий індекс споживчого настрою. Сюди ввійшла й Україна. 84% споживачів вважають, що зараз поганий час для придбання потрібних товарів, або товарів, що сподобались. 66% вважають, що їх фінансова ситуація в наступному році буде незадовільною.

69% українців заощаджують, з них:

  • 49% — на одязі;
  • 47% — на газі та електроенергії;
  • 46% — купляють більш дешеві бренди харчових продуктів;
  • 42% — заощаджують на розвагах;
  • 42% — відмовляються від оновлення технологій (наприклад, від покупки нового телефону);
  • 38% — скорочують частоту короткострокових відпусток. 

На сьогодні, середньостатистичний українець на 29% схвильований нестабільною політичною ситуацією, на 28% — ростом цін на комунальні послуги, на 22% — здоров’ям, на 21% — ростом цін на харчові продукти та на 21% — економічною ситуацією. (джерело — Nielsen)

Центральною фігурою на сьогодні постає споживач. Той, хто не поставить його у центр кола, а поставить себе, обов’язково програє на ринку 2018. А тепер подивимось, чому саме так.

Останні тренди в маркетингу — це:

  1. Економіка вражень. Зараз споживачі купують не продукти, а саме враження та емоції, які від них отримують. 
  2. Довіра до рекомендацій, недовіра до реклами. Цей тренд є особливо актуальним для України, оскільки ми не дуже добре сприймаємо рекламу, а іноді й зовсім агресивно на неї реагуємо. Попередній досвід з брендом, або його рекомендація друзями грають вирішальну роль у прийнятті рішення про покупку.
  3. Блокування реклами. Цей тренд випливає з попереднього. Багато хто встановлює Adblock, щоб не бачити дратівливі рекламні оголошення та не дивитись ролики перед переглядом улюбленого кінофільму.
  4. Маркетплейси. Це торгові майданчики в інтернеті. Alliexpress — чудовий приклад. Зараз надзвичайно популярними є місця, де купити можна усе й одразу, витративши на це мінімум часу.
  5. Креативність замість звичних для всіх стандартів. Завжди виграє той, хто може подивитись на проблему під різними кутами. Для детальних порад читайте «Creacking Creativity» Майкла Мікалко.
  6. Розуміння комунікації, яку використовує Клієнт. Часто компанії думають, що клієнти будуть комунікувати так само, як вони й роблять так, як буде зручно саме їм. Потрібно пам’ятати, що в центрі кола стоїть саме споживач.
  7. Людяність та здатність допомогти — проти жорсткої автоматизації. В диджитал-еру, коли все йде до автоматизації та передачі людських обов’язків комп’ютеру, дуже цінується здатність допомогти та розв’язати проблему — порядність та чуйність консультантів тощо.
  8. Сторітелінг. Тренд сторітелінгу не є занадто новим, але варто додати, що контент повинен бути різним на різних ресурсах. Не варто постити одну і ту саму історію всюди — у LinkedIn та Instagram різні призначення.
  9. Ваше повідомлення повинне бути зрозумілим споживачу. Який marketing message ви прагнете донести своєму Клієнту? Чи зрозуміле воно саме для НЬОГО? 
  10. Відеоконтент, а особливо прямі трансляції. Це дає змогу Клієнту відчути себе ближчим до вашого бренду, додає інтерактивності, можливості поставити питання, що хвилюють.
  11. Фокус на Покоління «Z». Останнім часом усі тримають фокус на міленіалів. Але новим і дуже перспективним таргетом є Покоління «Z» — народжені після 1990. На момент 2018 вони вже стають більш платоспроможними та більшість з них працює. Потрібне детальне вивчення даної аудиторії, в якій індустрії ви б не знаходились.
  12. Цікавий контент для вашої ЦА. Згадаємо правило 75/25. В соцмережах варто постити 75% контенту, що цікавий для вашої цільової аудиторії, і лише 25% того, що ви хочете «продати». 
  13. Персоналізація. Один з найкращих способів збільшити залучення. За статистикою quicksprout.com, 75% покупців надають перевагу бренду, який використовує персоналізацію під час комунікації з ними та під час покупок. Клієнт хоче унікальну пропозицію саме для нього, пропозицію, що базується на його звичках і хобі.
  14. Приватність. Останнім часом є особливо актуальним наміри покупців захистити свої персональні дані. Зрозуміла політика конфіденційності компанії, яку можна прочитати на сайті — величезний плюс для вас.
  15. Симпліфікація життя у всьому. Актуальним є спрощення оплат, покупок, спілкування тощо… Ми прагнемо зробити світ зрозумілішим та легшим.
  16. Збільшення швидкості життя. Скорочується строк трендів, життєвий цикл товарів, знижується лояльність та новини стають моментальними. Те, що було новим вчора, сьогодні може бути вже не актуальним.
  17. Використання телефону. Для роботи й відпочинку, телефон завжди з собою. Більшість новин користувачі читають саме з телефону, тому варто звернути увагу, як виглядає ваш сайт і розсилка з мобільної версії.
  18. Життя у соцмережах проти секретності. Суперечливий тренд: на сьогодні, ми прагнемо викладати усе, що в нас відбувається в соцмережі. Або ж навпаки, робити життя закритим для чужих очей та нічого не показувати.

Отже, ми розглянули тренди в маркетингу 2018. Використовуйте їх для покращення стратегії та комунікації з вашими Клієнтами.

Якщо у вас виникли запитання з даної теми чи не тільки, будь ласка, залишайте їх у формі — спеціалісти AboutHR завжди на зв’язку!