Блог

adapt

Адаптація в колективі: як не згоріти на новому місці роботи?

На новому місці роботи всі рівні: і досвідчений, впевнений в своїх силах фахівець, і абсолютний новачок у своїй справі. Кожному з них доведеться починати все заново, завойовувати авторитет і повагу в новому колективі.

ТОП менеджмент багатьох компаній часто спеціально заохочує здорову конкуренцію між своїми співробітниками, вважаючи це відмінним стимулом до плідної праці. Якщо ви почали пошук роботи, об’єктивно оціните свої здібності і подумайте, наскільки важким для вас може стати перший період на новій роботі.

Якщо ви вважаєте, що вам це під силу, то вивчення короткої інструкції від рекрутера по впровадженню в новий трудовий колектив точно не буде зайвим.

Адаптація в колективі: давайте познайомимося

адаптація в колективі

Почати вникати в особливості корпоративної культури того чи іншого підприємства слід ще під час пошуку нового місця роботи:

  1. Важливо відразу налаштувати себе, що вам навряд чи вдасться знайти місце роботи, на якому вас влаштовувало б абсолютно все: і начальник, і зарплата, і колектив. Потрібно вибрати щось найбільш значуще для вас і орієнтуватися на ці показники при пошуку роботи.
  2. Зберіть максимальну кількість інформації про компанії, які вам сподобалося. Благо, зараз це зробити набагато легше, ніж раніше. В Інтернеті обов’язково знайдуться відгуки колишніх співробітників цієї організації.
  3. Будьте готові до того, що багато компаній, слідуючи своїй бізнес-стратегії, спеціально влаштовують новому співробітнику стресові ситуації. Їх потрібно просто прийняти і пережити, постаравшись показати себе в кращому світлі. Пізніше ситуація покращиться і умови роботи стануть значно комфортнішими.
  4. Ні в якому разі не прикрашайте свою трудову біографію при влаштуванні на нове місце роботи. Повірте, що роботодавці, які поважають себе, зроблять все можливе, щоб ввести вас в курс справи і навчити тому, чого ви ще не вмієте, а ваша чесність і відкритість обов’язково будуть оцінені.

Перший день на новому місці роботи

  1. У свій найперший робочий день розбийтеся, як то кажуть, в коржик, але не спізнюйтесь ні в якому разі. Переборщувати з дисциплінованістю і приходити набагато раніше початку трудового дня теж ні до чого. Найідеальніший варіант – прийти за десять хвилин до початку роботи.
  2. При першому спілкуванні з колективом постарайтеся запам’ятати посади і імена всіх співробітників.
  3. адаптація в колективіЯкщо вам потрібно щось дізнатися чи уточнити, то задавайте питання співробітникам, які теж недавно прийшли на це місце роботи. Вони ще пам’ятають, як важко їм було в перші дні, тому з радістю візьмуть участь у вашій адаптації.
  4. Запитайте, хто з ваших колег воліє, щоб до нього зверталися на “ви”, а кому подобається простіша форма спілкування.
  5. Ваші перші трудові будні повинні бути максимально інформативними. Запитуйте, просіть поради, цікавтеся. Але постарайтеся дотримуватися балансу між настирливістю і допитливістю, тут важливо не перестаратися.
  6. Якщо ви не хочете, щоб інші співробітники, користуючись вашим хитким становищем, почали перекладати на вас свої трудові обов’язки, то в перший же день треба запитати у начальства, що ви повинні робити, а що – ні.
  7. Не намагайтеся сподобатися всім, пам’ятайте, що між звичайним проханням і нахабством існує величезна різниця.

Звикаємо до нового колективу

  1. Нова людина в колективі завжди оточена увагою: вами цікавляться, придивляються і намагаються зрозуміти, що ви з себе представляєте. Завдяки цьому і у вас є можливість дізнатися, хто чим дихає і як живе, використовуйте це в своїх інтересах.
  2. У кожному колективі є багата палітра характерів і психотипів: хтось завжди знаходиться в гущі подій, хтось просто пливе за течією, а хтось тихо слідує своїй стратегії. З кожним з цих людей слід спілкуватися по-різному, чітко продумавши лінію поведінки. Але не думайте, що потрібно підлаштовуватися або підлабузнюватися. Якщо ви будете залишатися особистістю в будь-якій ситуації, вас будуть цінувати і поважати набагато більше.
  3. адаптація в колективіПам’ятайте, що скромність і боязкість не можна вважати вашими достоїнствами, коли справа стосується роботи. Намагайтеся приховувати ці якості. А ось спокій і незворушність повинні стати вашими вірними супутниками на новому шляху.
  4. Не питайте нових колег про їхній вік, національність, сімейний стан. Ви можете образити або засмутити людину, самі того не усвідомлюючи. Якщо вам щось захочуть розповісти, то обов’язково розкажуть.
  5. На початкових етапах постарайтеся більше спостерігати, це значно полегшить вашу роботу в подальшому.
  6. Стримуйте себе, якщо вам хочеться розкритикувати своїх колег. Пам’ятайте, що група завжди виявиться сильнішою за вас.
  7. Намагайтеся демонструвати свої кращі якості, переконайте нових колег, що ви не здатні на підлість і ніколи не станете когось підсиджувати.
  8. Статистика говорить, що адаптація кожного нового співробітника триває близько місяця. Для того щоб повністю освоїтися і заробити авторитет, потрібно не менше півроку. Якщо всі співробітники знаходяться в одній віковій групі, то освоїтися можна набагато легше і швидше.