Блог

Снимок экрана 2018-03-27 в 10.34.22

Стимул vs мотивація. Як не припуститися помилки?

 

В якій компанії кризова ситуація тільки зблизить співробітників та зробить їх ще кращою командою ? А в якій найменша проблема може призвести до краху?

 

Скоріш за все, багато хто чує такі історії від знайомих, як «Так не хочеться працювати, немає бажання….», або історії на зразок «Не розумію, що сталося з моїми колегами! Ще тиждень тому вони були повними ідей, а зараз не можу витягнути ні слова…»Чи задумувались ви про почуття обов’язку перед своєю компанією? Чи ставите ви її цілі на рівні зі своїми власними? Якщо так, то Вас можна привітати: Ви маєте найвищий рівень мотивації! Всі ми знаємо, що таке мотивація, але чому саме вона постає чи не найважливішим фактором в успіху на роботі?

Мотивація — це те, що рухає людину зсередини, спонукає її. Вона викликана особистим бажанням людини зробити щось і має величезну силу. Немає нічого простішого для людини, ніж робити те, що потрібно і хочеться саме їй.

Стимулювання – це так зване «зовнішнє підштовхування». Воно відбувається, коли людині за виконану роботу пропонують якусь винагороду: у вигляді грошей, бонусів, у протилежному випадку – штрафів. Коли працівника стимулюють, перший час він чудово виконує свою роботу, дивовижно вкладається у всі дедлайни та його продуктивність є максимальною у порівнянні з останніми трьома місяцями! Проте коли стимул прибирають, у нього більше немає бажання працювати. Він починає лише створювати вигляд роботи та придумувати 1000 та 1 причину, щоб поводити себе таким чином. Так як стимул — те, що підганяє людину ззовні, вона не розуміє, для чого це робиться, тобто у її діях немає справжньої мети. Коли Ви приберете стимул, людина просто згорить.

Якщо у компанії застосоване стимулювання, працівники не підуть з роботи, але і не будуть працювати, а лише робити вигляд, бо мають певний стимул. У такому випадку страждають в першу чергу клієнти, які, звісно, не винні в тому, що працівник проводить стільки часу на роботі, що йому не подобається та повинен вимістити на комусь всю свою злість. Тут і криється вся небезпека страшної помилки застосування стимулу. Один злий співробітник дорівнює сотні втрачених клієнтів!

А також самі управлінці мусять спостерігати за працівниками, які роблять все наче «з-під палки»… Яке ж має бути рішення?

Корисні поради щодо підняття бойового духу співробітників:

  • Просування мети, місії компанії, надихання її ідеєю, прояснювання користі, яку компанія приносить. Для цього використовуються тренінги, вебінари, особисті зустрічі. Дайте зрозуміти співробітникам, для чого вони тут!
  • Знаходження індивідуального підходу до кожного робітника. Цікавтесь та спілкуйтесь, покажіть своє розуміння того, що окрім роботи у людей ще є якесь життя, відкрийтесь одне одному як особистості, так простіше буде розуміти, як вам працювати разом.
  • Дайте можливість працівниками побачити майбутнє. Інформацію про умови, за яких кожен може отримати підвищення повинні бути відомі чи принаймні інформація про це повинна бути доступна кожному співробітнику. Якщо людина бачить можливості для зростання, вона докладатиме максимум зусиль для найкращого виконання своєї роботи.
  • Правильна система винагороди. Винагорода повинна бути об’єктивною. Вона повинна залежати від результатів діяльності компанії, особистих результатів роботи людини та особливих досягнень (премії, бонуси).
  • Система винагород повинна бути прозорою та зрозумілою для співробітників, а також сама інформація про компанію та все, що в ній відбувається не має бути прихована.

У кожної людини своя мотивація. Вмілий керівник — той, хто знайде її та використає задля здійснення робітником маленьких завдань та великих цілей за допомогою правильних інструментів. А ці маленькі завдання та великі цілі, виконані з натхненням, дадуть компанії величезний поштовх до розквіту.

***

AboutHR – це професіонали у сфери роботи з персоналом. Якщо у Вас виникли запитання або Ви маєте потребу у консультації стосовно теми мотивації – залишайте, будь ласка, Ваші дані та запитання у формі.